-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:9010 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

بلوغ دختر و پسر طبق سال هاي قمري بايد محاسبه شود يا شمسي يا اصلاً سال ملاك نيست و مواردي كه اثبات كند دختر يا پسري بالغ شده ، كفايت مي كند؟

برادر عزيز! خوشبختانه بسياري از مردم به درد خويش بهتر از ديگران واقفند و حتي راه درمان آن را مي دانند، اما ارادة قوي را براي درمان درد نخواهند داشت.مي دانند كه چرا به بعضي از راه ها كشيده مي شوند و درمان آن را نيز مي دانند، اما مي نشينند و براي خود روضه مي خوانند.

اين مطلب به ثبوت رسيده است كه اگر درون خانواده به نياز هاي فرزند رسيدگي نشود، خصوصاً در بُعد عاطفي كه فرزند محتاج آن است، در اجتماع گاهي به شكل خطرناكي تظاهر خواهد كرد. دختر يا پسري كه در كودكي از طرف پدر و مادر نوازش نشده اند، نيازشان را به صورت عقده اي در دل نگاه داشته و متوجه ديگر افراد مي كند و مثلاً معلم خود را جاي پدر و يا مادر خود فرض مي كنند و به او عشق مي ورزند و چون اين گونه عشق ها مجراي صميمي ندارند، ناچار به طرف انحراف كشيده خواهند شد.

در اسلام بر بوسيدن فرزن توسط پدر و مادر سفارش بسياري شده است. و آن را درجاتي از بهشت ميداند . پيامبر گرامي اسلام (ص) فرمود: فرزندان خود را بسيار ببوسيد ، زيرا به عوض هر بوسه درجه اي در بهشت است كه ميان هر درجه اي پانصد سال راه فاصله مي باشد.(1) پس اثر تربيتي عاطفة پدر و مادر نسبت به فرزند آن قدر زياد است كه چنين ثواب هايي بر آن مترتب مي باشد.

برادر گرامي، اكنون وقت نوازش كردن نسبت به شما گذشته است ز اكنون براي خود مردي شده ايد كه بايد درجامعه به طور مستقل زندگي كنيد و همسري انتخاب نماييد. براي رهايي از علاقه مندي به مردان ، سخت از تمركز حواس نسبت به آن ها بكاهيد و پنجرة ديد تان را به دنيايي بزرگ بگشاييد. عمر هر انسان فرصتي كوتاه است كه در اختيار او است.پس ارزش ندارد آن را صرف تخيّلات بكنيد كه در شأن يك جوان مسلمان نيست. اگر چنين حالت هاي افراطي تعديل نشود ، در مقاطع بعدي زندگي به شكل ديگري مثلاً علاقه افراطي به هم جنس بروز مي كند. در آن موقع شما نمي توانيد از بحران ايجاد شده خلاص شويد.

تنها راه حل اين است كه بروي سراغ مطالعة كتاب هاي بزرگاني نظير شهيد مطهري و نگذاريد وقت خالي پيدا كنيد.

مسئله اي كه سخت شما را به خود مشغول كرده (نحوه توليد مثل انسان ها ) كاملاً طبيعي است . زناشويي پاسخ گويي به نياز مرد و زن است كه به طور آشكار صورت نمي پذيرد كه خداي ناكرده انسان به حيوان تشبيه شود. از ازدواج نترسيد، خصوصاً اگر مورد خوبي يافت شد.

1. آثار الصادقين، ج 17، ص 85.









مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.